اَلْمَتِينُ
Metin ismi; ( ( اَلْمَتِينُ)
el-METİN
Çok sağlam…
Kuvvet, tam bir kudrete delâlet eder. Metânet ise, kuvvetin şiddetini ifade eder.
Allah’ın kuvveti de öteki sıfat ve isimleri gibi nâ-mütenâhîdir, tükenmez gevşemez, hudut içine sığmaz, ölçüye gelmez.
Allah’ın kudreti bahsinde zorluk – kolaylık söz konusu değildir. Bir yaprağı yaratmakla kâinatı yaratmak birdir.
Allah Teâlâ tam bir kuvvet sahibi olmak bakımından, Kaviyy, gücünün çok şiddetli olması bakımından Metîn’dir.
Bu isim beş vakit namazdan sonra aded-i a’dadınca, geceleri de yedi bin kere zikredilmeye devam edilirse, ahlaki rütbesi artar. Olan ve olacak işleri sağlamlıkla sonuçlanır, işlerin akibeti ona malum olur. Nazil olan nurları görür sonra alem-i rabbaniyeye dahil olup orada istediği gibi tasarruf eder.
Bir kimse, bu mübarek ismi üzerine vaki olan adetle her farz namazın arkasından 500 defa, geceleride 7000 defa aylardan bir müddet devam ederse, Allah Teala o kişiye ahlak mertebesi ve ahkamı orucun en özelini üzerine muttali kılar. Azın ve tekin nasıl çoğaldığını görür. Bu ismin zikrinin başlangıcında nurani ışıkların indiğini görürsün. Bundan sonrada Hazreti Rabbaniyeye erişmeye ulaşırasın.
اَلْوَلِىُّ
Veli ismi; ( ( اَلْوَلِىُّ )
el-VELİYYY
İyi kullarına dost olan, yardım eden..
Allah, sevdiği kullarının dostudur. Onlara yardım eder. Sıkıntılarını, darlıklarını kaldırır, ferahlık verir. İyi işlere muvaffak kılar. Her çeşit karanlıklardan kurtarır, nurlara çıkarır. Artık onlara korku ve hüzün yoktur. Herkesin korktuğu zaman, onlar korkmazlar..
Bu evliyaların zikridir. Her kim gecede ve gündüzde on biner kere bu ismi zikre devam ederse evliyaların dairesi o kimseye açılır, onlarla yakınlık elde eder.
Bir kimse bu ismi şerifi her gün onbin (10.000) defa, her gecede onbin (10.000) defa okumaya devam ederse, Evliya ve Ağyan ın büstanı o kişi için keşf olunur. O zaman o işin ehlinden olursun.
اَلْحَمِيدُ
Hamid ismi; ( ( اَلْحَمِيدُ )
el-HAMİD
Ancak kendisine hamd ü senâ olunan, bütün varlığın diliyle biricik övülen, medhedilen.
Hamd; ihsan sâhibi büyüğü övmek, tâzim fikri ve teşekkür kasdiyle medh ü senâ etmektir.
Her mevcûd, hâl diliyle olsun, kâl diliyle olsun, Allah Teâlâ’yı tesbih ve takdîs etmektedir. Bütün hamd ü senâlar O’na mahsustur. Hamd ve şükürle kendisine tâzim ve ibâdet olunacak veliyy-i nimet ancak O’dur
Hamid yani mahmud; güzel sıfatlarla sıfatlanmış, güzel ve iyi övgüye müstehak, beğenilen efallerinden dolayı tazim ve hürmete layık manalarınadır.
Bu simin zikrine devam kötü ahlakın yok olmasına ve güzel ahlak sahibi olunmasına sebeb olur.
Her ki bu ismi bir kap içerisine yazar, üzerine su koyar ve sudan içerse, fuhuş, rezillik gibi kötü ahlakı zail olur, kaybolur.
Bu isim altmış iki defa yemeğe okunur ve kötü ahlak sahibi birine edirilirse o kötü ahlakı iyiye dönüşür.
Her kim Perşembe günü otuz ayn yazar, yazma esnasında ya mahmud ya kerim zikreder ve bunu üzerinde taşırsa, kendisine iman-ı kamil ve güzel ahlak ihsan edilir. Halk arasında salah bulur ve salahıyla meşhur olur.
Farz namazlarının ardından bu ismin zikrine devam edilirse, Allahu teala o kimsenin övgüsünü bütün mahlukatın kalbine atar. Süfli alemdekiler bile onu medh eder. Bütün hasidlerin dilleri bağlanır. Bu, Allahın salih kullarının zikridir.
Bir kimse, bu mübarek isme günlerden bir müddet her farz namazın arkasından üzerine vaki olan adetle 62 defa zikrine devam ederse, Allah Teala mahlukatın kalbine onun iyiliğini koyar. Hatta süfli alemden birçoğu onu meth eder. O kimseye karşı hasetçilerin dili bağlanır. Allah c.c. ın indinde hamdedici ibadet edicilerden olur. Bu isim Allah ın kullarından Salih lerin zikridir.
اَلْمُحْصِى
Muhsi ismi; ( ( اَلْمُحْصِى)
el-MUHSİ
Herşey’in sayısını bir bir bilen…
İlmi herşey’i ihâta eden ve herşey’in miktarını bilip eksiksiz tastamam sayabilen Allah’dır..
Allah Teâlâ, herşey’i olduğu gibi görür ve bilir, yani, bütün mevcûdatı toptan bir yığın hâlinde birbirinden seçilmez karışık bir şekilde değil; cinslerini, nev’ilerini, sınıflarını, ferdlerini, zerrelerini birer birer saymış gibi gayet açık görür ve bilir.
Bu mübarek ismi, aylardan bir müddet gece ve gündüz adetsiz olarak zikretmeye devam edilirse, Allah Teala hazretleri zikreden kimseye, mal ve zenginliği sınırsız olarak verir.
اَلْمُبْدِئُ
Mübdi ismi; ( ( اَلْمُبْدِئُ)
el-MÜBDİ
Mahlûkatı maddesiz ve örneksiz olarak ilk baştan yaratan…
Mübdi, bir mânada îcad demektir. Muîd ism-i şerîfi de îcad mânasına gelir. İcadın bir benzeri daha evvel yaratılmış, meydana getirilmiş ise, iâde; değilse, yani, benzeri, maddesi olmayan yeni bir şey ise ibdâ denir.
Bu isim kimyada ve sanatın ilerlemesinde kurşun, bakır ve demir gibi madenler hususunda bir iksirdir. Bu isim günde nida harfiyle bin defa zikredilmeye devam edilirse, bunları batinen ve zahiren yakan adedlerin sırrına ulaşılır.
Bu mübarek ismi, Ya nidası (Ya Mübdiu) ile 1000 defa zikir edersin. Zikrederkende Hasalban ile buhurlanırsa ve üzerinede tam Kimya için mürekkep iksiri atılırsa, sanatta herhangi bir maden (Bakır, Demir ve Kurşun) üzerine atılırsa, zahiri ve batını deler.
اَلْمُعِيدُ
Müid ismi: (اَلْمُعِيدُ )
el-MÜİD
Yaratılmışları yok ettikten sonra tekrar yaratan..
Herşey mukadder olan ömrünü tamamlayıp öldükten sonra, Allah’tan başka kimse kalmaz, fakat varken yok olan bu insanları âhiret günü Allah Teâlâ diriltip yeniden hayatlandırır, yeniden yaratır. Sonra da dünya hayatlarında yaptıkları işlerden hesaba çeker..
Bir kimse bu mübarek ismi günlerden bir müddet üzerine vaki olan adetle 124 defa zikrederse, yüksek bir makamdan aşağı bir makama inmişse, en kısa zamanda yüksek makama çıkar.
اَلْمُحْيِى
Muhyi ismi; ( اَلْمُحْيِى )
el-MUHYİ
Hayat veren, can bağışlayan, sağlık veren…
Allah Teâlâ, cansız maddelere hayat ve can verir.
Her gün, her saat, her saniye yeryüzünde milyonlarca varlık hayat bulup dünyaya gelmektedir. Bütün bunlar, Allah’ın emr ü fermaniyle, yaratmasıyle ve müsaadesiyle olmaktadır. Allah yoğu var edip hayat verdiği gibi, ölüyü de tekrar canlandırabilir. Buna ihyâ, yani, diriltme denir. Hayatı hiç yoktan veren zâtın, ölülere yeniden hayat verip diriltmesi elbette son derece kolaydır
Bu isim, beş vakit namazdan sonra adedince zikredilmeye devam edilirse, o kimsenin vücudunda hiçbir hastalık kalmaz, bütün hastalık ve illetler çıkıp gider.
Bu mübarek isme, her farz namazdan sonra üzerine vaki olan adetle 68 defa aylardan bir müddet zikrine devam edilirse, Allah Teala o kişinin zikrini yüceltir. Eğer hasta ise o kişinin cesedinden her türlü hastalığı ve illeti çıkarır.
اَلْمُمِيتُ
Mumit ismi; (اَلْمُمِيتُ )
el-MÜMİT
Canlı bir mahlûkun ölümünü yaratan…
Allah, yarattığı her canlıya muayyen bir ömür takdîr etmiştir. Canlı varlıklar için ölüm mukadder ve muhakkaktır. Hayatı yaratan Allah olduğu gibi, ölümü yaratan da yine O’dur.
Ancak bu ölüm, yok oluş, hiçliğe gidiş değil, bil’akis fâni hayattan bâkî hayat geçiştir
Bu isim, canlı ve canlıdan mamul şeyleri yememek şartıyla birkaç ay boyunca gecede ve gündüzde yirmi biner kere okunmaya devam edilirse, rüyada bembeyaz bir adamın parlak bir kılıç verdiği görülür. Kılıcı veren adam der ki; birinin katlini istediğinle bu kılıçla vur. El ile katli istenilen kimsenin bulunduğu tarafa işaret edilirse o kimse ölür.
Bu mübarek ismi, hergün 10.000 ve her gecede 10.000 defa aylardan bir müddet riyazatlı olarak zikredersen, uykunda parlak bir kılıç görürsün. Bu kılıcı sana sert ve beyaz tenli bir erkek verip derki: Bunu murat ettiğine vur. Sende bir din düşmanının ölmesini istediğin zaman, o kişiye veya onun tarafına doğru elinle işaret edersen, o kişi anında ölür.
اَلْحَىُّ
Hay ismi; ( ( اَلْحَىُّ)
el-HAYY
Diri; her şey’i bilen ve her şey’e gücü yeten..
Allah Teâlâ ölmez, daima hâzır ve nâzırdır. Yaşayan mahlûkatın hayatını veren de O’dur. O olmasaydı hayattan eser olmazdı. O daima fenâdan, zevalden, hatâdan münezzehtir. Her an Alîm, her an Habîr, her an Kadîr’dir.
Hayy; fena ve ölüm kendisine yol bulmayan ve bulmayacak olan zinde yani yaşayan manasınadır. Onun idrakının kontrolünde, bütün idrak edilenleri ve kendi zatını müdriktir. Bu isim İdris S Peygambere mensuptur, o bu zikri devamla yüce makamlara yükselmiş, sonsuz hayat bulmuştur.
Şeyh Bursi buyurmuştur ki; her kim bu ismi on dokuz defa bir hastaya okursa şifa bulur. Eğer gözü ağrıyan birine okunursa deva bulur.
Bazı risaleler de gelmiştir ki; her kim bu ismi namazlardan önce yedi gün yüz bir defa okumaya devam ederse sıhhat bulur. Eğer bir bağ ya da tarlaya okunursa arzi ve semavi afetlerden korunmuş ve mahsulü bereketli olur.
Bazı kitablarda rivayet edilmiştir ki; her namazdan sonra on sekiz kere bu ismin zikrine devam ömrün uzamasına ve ani ölümden halasa ve maşiyetin bollaşmasına sebeb olur.
El-hayyu’l-kayyum zikrine devam maşiyetin artması konusunda büyük bir tesire sahiptir. Muradın husulü, düşmana galebe gönüllere tasarruf konusunda büyük faydalar sağlar.
Bu mübarek isme ruhaniden Derdeyail دَرْدَيَائِيلْ hizmet eder. Bu ruhani 70.000 ruhani askere hakimdir. Süleyman Aleyhisselam dan kaçan ifritler bu ruhaniye iteat ederler.
Bir kimse, bu mübarek isimle gece gündüz Allah c.c. a münacat ederse, o kimse vasfından insanın aciz olduğu, Allah Teala nın sanatından bir şey görür.
Bu ismi şerife hizmet etmenin yolu: Bu ismi zikreden kişi güzel kokular sürmeli, şeffaf ve temiz elbise giymeli, bu ismin zikrine gece gündüz devam etmeli, buhurlardan mümkün olanıyla buhurlanmalı, helal yemeli, orucu çoğaltmalı, iftar zamanı sağ elinin içine zaferan ve gülsuyu ile bu ismin dörtlü vefkini yazıp, bunun suyu ile iftar etmeli ve bu amele aylardan bir müddet devam etmelidir. Şartlara tam uyarak bu ameli yaptığın zaman senin için mü’min Cinlerden askerler görünür. Askerlerin başında Yılan suretinde önderleri vardır. O yılan sana selam verir. Sen ondan sakın korkma ve onun selamını al. Çünkü o Cin olup, o cin akıldaki maskeyi keşfeder. O yılan gider ve senin için ufukları kaplamış bir şekilde ruhani ordusu zahir olur. O orduyla beraber ruhanilerin Kralı Derdeyail de vardır. Derdeyail in elbisesi yeşil olup, kırmızı bir Deve nin üzerindedir. Kral Derdeyail için altından bir kürsi hazırlanır. Kral Derdeyail o kürsinin üzerine oturup, sana selam verir. Sende onun selamını alırsın. Sana; “Hacetin nedir” diye sorar. Sende ona: “Tayyıl ard, havada uçmak, suda yürümek, taamların, içeceklerin ve dinarların celbi konularında bana hizmet etmeni istiyorum” dersin. Kral Derdeyail sana bir taş verir. Daha sonra sen o taşı ateşe yaklaştırdığın zaman, o senin yanında hazır olur ve dilediğin her işi yerine getirir.
اَلْقَيُّومُ
Kayyum ismi; ( ( اَلْقَيُّومُ)
el-KAYYUM
Gökleri, yeri, her şey’i ayakta tutan…
Kayyûm, kâim’in mübalâğasıdır. “Her şey üzerinde kâim” demektir. Bunun mânası “Bir şey’in kıyâmı, yani, bir varlık sâhibi olarak durabilmesi neye bağlı ise, onu veren” demektir..
Allah Teâlâ , her şey in mukadder olan vaktine kadar durması için sebeblerini ihsan etmiştir. Onun için her şey Hak ile kâimdir.
Yer ve gök bu isimle ayakta durur. Gece ve gündüzde bu ismi zikreden kimse uykudan müstagni olur. Bu ismin riyazetini yapan kimseye ruhaniler itaat eder. Bunun içinde devamlı temiz giyinmek, taharet-i kamile üzre olmak, güzel kokular sürünmek, tevekkül ve ümit üzre olmak, leban-ı zeker ve kıstl benzeri güzel buhurlar tütsü etmek gerekir. Müşteri saatinde bu ismin aşağıdaki vefki yazılır, himmet ve celal nazarıyla bakmak için daima göz önünde bulundurulur. Yerleşimden uzak bir yerde bu ismin zikrine başlanır. Birkaç ay sonra zikreden kişiye ruhaniler aleminin perdesi açılır. Başlarında komutanları Dehdayail olduğu halde görünürler. O elinde bu ismin vefkinin yazılı olan bir kağıtla gelir. Kağıdı öpüp selam verir, hacetin ne olduğunu sorar. Hacetin istenilenin o an hazır olması, ruhanilerle sohbet, uzaktan yakından mahlukatı celb, zalimleri hezimet, hanelerini tahrib ve dinar celbetmek olduğu söylenir. Hududlar hakkında şarta varıldıktan sonra beyaz bir çubuk verir. Bu çübüğün hangi ağaçtan olduğunu kimse bilmez. Bu çubuk, serendib vadisindeki bir sandal ağacındandır. Her ne zama bununla amel etmek istense, çubuk alınır, bu isim zikredilip hadimin ismi çağrılır. Çubuk havada sallanır, istenilen o anda hazır olur.
Bu ismi şerifin bereketiyle yerler ve gökler ayakta durur. Bu ismi zikreden kimseden uyku gider. Bu ismi zikreden kimse, ruhani kendisine itaat edinceye kadar, bu ismi şerifle ilerleme sağlar.
اَلْوَاجِدُ
Vacid ismi: (اَلْوَاجِدُ )
el-VACİD
Hiçbir şey’e ihtiyacı olmayan; istediğini, istediği vakit bulan. Kendisi için lüzumlu olan şeylerin hiç birinden mahrum olmayan…
Ulûhiyet sıfatları ve bunların kemâli hususunda kendisine gerekli olan herbir şey, şânı yüce olan Allah’ın zâtında mevcuddur..
Bu ismi şerifi günlerden bir müddet her gece yarısı 7000 defa zikredersen, zengin edecek şeyi Allah Teala sana verir. Her istediğin amelde rağbetin tamamlanır. Hatta hatırına geleni talep ettiğin zaman bu ismi zikredersen, Allah Teala istediğini buldurur.
اَلْمَاجِدُ
Macid ismi: (اَلْمَاجِدُ )
el-MACİD
Kadr ü şânı büyük, kerem ve semâhati bol…
Allah Teâlâ’nın kendisiyle âşinalığı olan kullarına kerem ve semâhati ifadeye sığmaz, ölçüye gelmez. Meselâ: Onları temiz ahlâk sâhibi olmaya, iyi işler yapmaya muvaffak kılar da, sonra yaptıkları o güzel işleri, hâiz oldukları seçkin vasıfları sebebiyle onları över, sitayişlerde bulunur. Kusurlarını afveder, kötülüklerini mahveder.
Bu ismi şerifi hergün beş vakit namazdan sonra, üzerine vaki olan adetle 48 defa okuyan kimsenin malı ve kazancı bol olur. Herkes o kimsenin hatırını sayar, insanların yanında makbül ve muteber olur.
اَلْوَاحِدُ
Vahid ismi; (اَلْوَاحِدُ )
el-VAHİD
Tek…
Zâtında, sıfatlarında, işlerinde, isimlerinde, hükümlerinde aslaşerîki (ortağı) veya nazîri (benzeri) ve dengi bulunmayan..
Bu isme hizmet eden ruhani Semhayail’dir. Uygulanışı şöyledir; Tenha bir mahalde birkaç ay boyunca gece de ve gündüz de on iki bin kere zikredilir.
Bu ismin ruhanisi büyük bir ordunun önünde doru bir ata binmiş şekilde zuhur eder. Selam verip hacetin ne olduğunu sorar. Kağıda altına ve gümüşe çevirmede hizmet etmek istiyorum denilir. Şarta varılıp anında maddeyi dönüştürebilecek bir nesne verir.
Bu mübarek ismi Semhayail سَمْخَيَائِيلْ isimli ruhani hizmet eder. Bu isimle amel etmenin şekli: Bu mübarek ismi her gün ve her gece aylardan bir müddet halvet içerisinde 21.000 defa zikredersin. Bir müddet sonra ruhanilerin Kralı Semhayail parlak bir Atın üzerinde ve büyük bir ordunun önünde gelerek sana selam verir. Sen onun selamını al. O sana: “Ey Allah c.c. ın dostu! Hacetin nedir” diye sorar. Sende ona: “Kağıdın Altın ve Gümüş e dönmesinde bana hizmet etmeni istiyorum” dersin. O sana bazı şeyleri şart koşarak bir işaret verir. Sende süratli bir şekilde kağıdı Altın ve Gümüş e çevirirsin.
اَلاَحَدُ
Ahad ismi; (اَلاَحَدُ )
el-AHAD
Ahad yani zatı cüzlerden mücerred ve müberra olan, eşi ve benzeri olmayan. Bu ismin zikrine devam halktan inkita ve kesretten kurtulma için mücerrebdir.
Sadece ehlullah ve fenaya müştak olan aşıklar bu isme dikkat ederler. Tenha ve halvet yerde bu ismin zikrine devam gaybi garib hallerin zuhuruna ve acaib olayların müşahadesine sebeb olur. Bin kere tenha bir mahalde bu ismi zikreden bir kimse, kendisiyle meleklerin de zikrettiğini müşahede eder.
Her kim uyuyacağında sağ elini sağ tarafına doğru açar ve üç defa la ilahe illallahu ahaden sameden vela kuvvete illa billahi’l-aliyyi’l-azim der ve buna devam ederse, kabir azabından emin olur, sırattan kolaylıkla geçer.
Bazıları Vahidü’l-ahad isminin ism-i azam olduğunu beyan etmişlerdir. Bu iki ismin zikrine devam eden kimse esrar-ı ilahiyeye ve tevhidin hakikatine ulaşır,
Beş vakit namazın ardından adedince bu ismin zikrine devam edilirse vasfedenlerin vasfından aciz kaldığı ehl-i samedaniyenin esrarına vakıf olunur. Bu yeryüzünde gezen evliyayla ünsiyet hasıl eder.
Bu mübarek isim daire ehlinden, Sevvah-ı seba nın zikridir. Bir kimse bu ismi her farz namazın arkasından 13 defa aylardan bir müddet zikrederse, vasıfçıların mahiyetlerini ve güzelliklerini, aciz kalınan Samadaniyye ehlinin esrarına muttali olur. Bu mübarek isimde vahdaniyyet sırrı vardır. Buda yeryüzünde gezen evliyalara yoldaş olmaya yarar.
اَلصَّمَدُ
Samed ismi;( اَلصَّمَدُ)
Es-SAMED
Hacet sahipleri….
Hâcetlerin bitirilmesi, ızdırapların giderilmesi için tek merci’, ihtiyaç ve dileklerde kendisine müracaat edilen, arzu ve bütün istekler kendisine sunulan..
Allah Teâlâ, her dileğin biricik merciidir. Yerde, gökte bütün yüzlerini O’na döndürmekte, gönüllerini O’na bağlamakta, el açarak yalvarmalarını O’na arzetmektedirler. Buna lâyık olan da yalnız O’ dur.
Bu zikir nükeba’nın zikridir. Bu isim adedince gecede ve gündüzde, hissi ve manevi taharet üzere halvet bir mekanda adedince zikredilmeye devam edilirse, zikredenden açlık zail olur. Sülukta kemal mertebesine ulaşılır, üzerine cemal tecelli eder. Ona yedi hafta bir şey yiyip içmeden durabilme ita olunur.
Bu isim nurani daire ehlinden Nukaba nın zikridir. Bir kimse bu ismin zikrine hissi ve manevi taharetle, halvette iken, gece gündüz bir müddet devam ederse, o kişiden açlık gider. Hatta bu ismi zikreden kişi ahlakında kemal mertebesine varmışsa, çeşitli güzellikler onun üzerine tecelli eder ve yedi hafta boyunca yemez ve içmez.
اَلْقَادِرُ
Kadir ismi; (اَلْقَادِرُ)
el-KADİR
İstediğini, istediği gibi yapmağa gücü yeten…
Allah Teâlâ, kudretine bir ayna olmak üzere kâinatı yaratmıştır. Gök boşluğunun ölçülmesi mümkün olmayan genişliği içinde, akıllara hayret ve dehşet verecek derecede birbirlerine uzak mesafelerde milyarlarca güneşleri yandırmak…
Fezalarda, sayısı belirsiz âlemleri birbirine çarpmadan koşturmak… Bir damla suyun içinde, birbirine temas etmeden hesapsız hayvanatı yüzdürmek Kâdir isminin tecelliyatındandır.
Bu zikir dört evtadın zikridir. Bu isim halvet bir mekanda tahareti kamile üzre, boş bir mideyle adedince zikredilmeye devam edilirse Allahu teala o kimseyi kudretin esrarına vakıf kılar. Vahdaniyet esrarının perdeleri ona açılır.
Bu mübarek isim daire ehlinden dört Evtad ın zikridir. Kim bu ismi taharetli ve midesi boş olarak, tam halvette iken, iştihat ve ubudiyyetle zikrederse, Allah Teala o kişiye her varlığın kudret ve sırrını gösterir. Aynı zamanda vahdaniyet esrarını ve vücuttaki herşeyi keşf eder.
اَلْمُقْتَدِرُ
Muktedir ismi; (اَلْمُقْتَدِرُ)
el-MUKTEDİR
Kuvvet ve kudret sâhipleri üzerinde istediği gibi tasarruf eden…
Allah Teâlâ her şey’e karşı mutlak ve ekmel surette Kâdirdir. Her şey’e kâdir olduğu içindir ki, dilediği şey’i yaratır ve isterse onda dilediği kadar kuvvet ve kudret de yaratır.
Rabbaniye dairesinde olan nücebanın zikridir. Her kim beş vakit namazdan sonra adedince zikredilmeye devam edilirse, zikreden feyz makamına ulaşır. Sesi, kızdığı kimseyle konuştuğunda korkudan öldürecek bir hale gelir.
Bu mübarek isim daire-i Rabbani ehlinden Nüceba nın zikridir. Bir kimse bu ismi aylardan bir müddet her farz namazın arkasından, üzerine vaki olan adetle 744 defa zikrederse, feyiz makamına ulaşır. Hatta insanlardan herhangi birisi bu kimse ile bağırarak konuşursa, o kişinin helak olmasından korkulur.
اَلْمُقَدِّمُ
Mukaddim ismi; (اَلْمُقَدِّمُ)
el-MUKADDİM
İstediğini ileri geçiren, öne alan..
Allah Teâlâ bütün mahlûkatı yaratmıştır. Fakat, ancak seçtiklerini ileri almıştır. İnsanların bâzısını dince, dünyaca bâzısı üzerine derece derece yükseltmiştir. Fakat bu yükseltme ve seçme, kulların kendi amelleri ile ona lâyık olmaları neticesinde olmuştur..
Düşmanla harbe girildiğinde bu isim okunursa, kuvvet bulunur ve düşmandan kurtulunur. Bu isim Perşembe günü bin kere bir kağıt üzerine yazılıp leban-ı zekerle buhurlanır. Harbde üstte taşınırsa Allahu teala o kimseye yirmi kişi gücü ihsan eder.
Bu mübarek isim, düşman ile savaşa girildiğinde okunursa, düşman ne kadar kuvvetli olursa olsun düşmana galip gelinir.
Bu mübarek isim Perşembe günü iyi bir saatte bir kağıt üzerine bin (1000) defa yazılıp, Lübani zeker ile buhurladıktan sonra, bu hirzi üzerinde taşıyan kimseye, Allah c.c. yirmi erkek kuvveti verir.
اَلْمُؤَخِّرُ
Mu’ahhir ismi; (اَلْمُؤَخِّرُ)
el-MUAHHİR
İstediğini geri koyan, arkaya bırakan..
Allah Teâlâ istediğini ileri, istediğini geri aldığı gibi, bâzan da kullarının teşebbüslerini, onların bekledikleri zamanda semerelendirmez, maksadlarını arkaya bırakır. Bunda birçok hikmetleri vardır. Bu hikmetleri araştırmalı, sezmeğe çalışmalıdır.
Bu isim günde ya-yı nidayla bin kere zikredilmeye devam edilirse, Allahu teala o kimseye kabul ve rıza kapılarını açar.
Bu mübarek isme günlerden bir müddet her gün “Ya Muahhir” şeklinde 1000 defa zikreden kimseye, Allah Teala kabül ve riza kapısını açar. Tevbesini kabül edip, itaata kuvvetli kılar.
اَلاَوَّلُ
Evvel ismi; (اَلاَوَّلُ)
el-EVVEL
Her varlıktan mukaddem olan, başlangıcı olmayan..
Allah Teâlâ bütün varlıklar üzerine mukaddem olup kendi varlığının evveli yoktur. Kendisi için asla başlangıç tasavvur olunamaz. Onun için Ona EVVEL demek, “ikincisi var” demek değildir. “Sâbık’ı, yani, kendisinden evvel bir varlık sâhibi yok” demektir.
Evvel; her şeyden önce olan, öncesinde hiçbir şey olmayandır. Kendi zatında vacibu’l-vücuddur, kendinden önce hiçbir evvel yoktur. Bir kısmı Hak teala hakkındaki evveliyet konusunda demişlerdir ki; zatla istigna ve gayrıya adem-i hacet. Bazısı da, bundan murad zatında terkib olmamasıdır, demiştir. Bazısı da, diğer hiçbir şeyle münasebeti olmamasıdır, demiştir.
Eğer bir kimsenin kaybı olsa, Cuma gecesinden başlayıp kırk gece her gece bin defa bu ismi zikrederse kayıbı geri gelir. Eğer başka bir haceti dahi olsa gerçekleşir. Çocuk talebi için de mücerrebdir.
Bir kimse küçük parmağını hamilenin karnına koyar ve evvel ismiyle anlamdaş olan mübdi ismini okursa düşük yapmaktan emin ve muhafazada olur.
Bu ismin aşağıdaki vefki bereket ve işlerin açıklığı için çok müfiddir. Bu vefki taşımakla birlikte ya mübdiye’l-beraya muideha ba’de fenaiha bi-kudretih, zikrine devam etmek gerekir. Dünya ve ahiret işlerinin muhkem olması, halkın bağlanması ve itaati için müfid ve mücerreb bir uygulamadır. Kırk üç kere okumak düşmanın perişan ve darmadağın olması için mücerrebdir.
Bu mübarek isim, Kamer sabit bir burçta gecelediğinde, iyi bir vakitte bir sancak üzerine yazıldıktan sonra, bu sancak ile düşman ordusuna hücum edilirse, düşman yenilgiye uğrar.
Bu mübarek ismi devamlı veya her farz namazın arkasından 37 defa okuyan kimsenin, bütün dualarını ve hacetlerini Allah c.c. kabül eder.
اَلآخِرُ
Ahir ismi; (اَلآخِرُ)
el-AHİR
Ahir, mevcudatın yok olmasından ve fena bulmasından sonra kalıcı ve baki olan manasınadır. Hazret-i İmam Cafer-i Sadık A bu ismin tefsiri hakkında buyurmuştur ki; zeval bulmayacak, renkten renge, heyetten heyete, sıfattan sıfata, noksan ziyadeye, ziyadeden noksana müntakil olmayan ve olmayacak Yaratıcıdan başka hiçbir şey yoktur. Bunun için esması ve sıfatı üzere değişmeden kaldığı ve kalacağı için ahirdir..
Sonu olmayan..Herşey biter, helâk ve fenaya gider, ancak O kalır. Varlığının sonu yoktur.
Evveliyetine bidayet olmadığı gibi, âhiriyetine nihayet yoktur. Onun için Ona “Âhir” demek, “Bir sâbık’ı yani, kendisinden evvel bir varlık sâhibi var” demek değildir.”Bir lâhıkı yok” demektir.
Bu ismin zikrine devam, düşmana galebe, izzet ve heybet için, işlerin devamı, akıbetin hayrı, iş açıklığı, safa-yı batın, gönül hoşluğu için faydalıdır.
Her namazdan sonra iki yüz defa okunmaya devam edilirse Allah o kimseye yakin ve keramet ihsan eder.
Bu mübarek ismi her farz namazın arkasından, aylardan bir müddet 200 defa zikreden kimseye Hak Sübhanehü ve Teala bol rızıkla rızıklandırır. Salihlerin kerametinden ona verir.
Bu mübarek ismi her gün sabah namazından sonra 801 defa okuyan kimsenin ömrü uzun olur.
اَلظَّاهِرُ
Zahir ismi; (اَلظَّاهِرُ)
ez-ZAHİR
Âşikâr olan, kat’î delillerle bilinen..
Allah Teâlâ’nın varlığı herşeyden âşikârdır. Gözümüzün gördüğü her manzara, kulağımızın işittiği her nağme, elimizin tuttuğu, dilimizin tattığı her şey, fikirlerimizin üzerine çalıştığı her mâna, hâsılı, gerek içimizde, gerek dışımızda şimdiye kadar anlayıp sezebildiğimiz her şey O’nun varlığına, birliğine, kemal sıfatlarına şâhiddir..
Zahir; rububiyet işaretleri ve kudretinin eserleri afak ve enfüs alemlerinde hüveyda ve zuhur etmiştir. Galib ve A’li manalarına beraber Muttali’ ve Alim manalarına da kullanılmıştır.
Her kim elli gün, günde 6,502 defa bu ismin zikrine devam ederse düşmanları maglub ve kahr olur.
Her kim güneş doğarken bin kere okursa asla kör olmaz, körlükle ilgili bir hastalığa mübtela olmaz.
Her kim ayın parlak ve ışıklı olduğu zamandan başlayıp oruçlu olmak şartıyla günde bin defa bu ismi zikre devam ederse muhfiyat kendisine zahir olur. Kayıp olan nesnenin ortaya çıkması için de mücerrebdir.
Her kim bu ismi kuşluk vakti beş yüz defa zikre devam ederse, kalbi nurlanır ve gaflet uykusunda uyanır.
Halvet bir mekanda aded-i a’dadınca zikredilmeye devam edilirse, dünyanın sırları o kimseye açılır. Esrarı rabbaniye ona zuhur eder, gizliliklerin ilmine vakıf olunur.
Bu mübarek ismi her farz namazın arkasından aylardan bir müddet, halvette iken üzerine vaki olan adetle 1106 defa zikreden kimse, dünya aleminin gizliliklerini keşf eder. Önünde Rabbani esrarı zahir olur ve kapalı ilimleri öğrenir. Bu ismi devamlı zikreden kimseye sırrı çözülemeyen definelerin sırları zahir olur. Definelerin yerleri gösterilir ve nasıl çıkarılacakları bildirilir.
اَلْبَاطِنُ
Batin ismi; (اَلْبَاطِنُ)
el-BATIN
Gizli olan; duyu organları ile idrâk edilemeyen..
Allah Teâlâ’nın varlığı hem âşikardır, hem gizlidir..
Âşikârdır, çünkü varlığını bildiren delil ve nişanları gözsüzler bile görmüş ve bu hakikatler hakikatı yüce varlığa, eşyanın umumî şehadetini sağırlar bile işitmiştir.
Gizlidir. Çünkü biz Onu künhüyle bilemeyiz. Amma varlığını kat’î surette biliriz.
Batın; hiçbir akıl ve fehm onun zatının künhünü idrak edemez manasınadır. Bu ismin zikrine devam gizli esrarın kesbi ve hasılı için gayet müfiddir.
Beş vakit namazdan sonra bir ay boyunca, canlı ve canlıdan mamul bir şey yememek şartıyla bu isim üç yüz defa zikredilmeye devam edilirse işlerin batınına vakıf olunur. Alemin ve derinliklerinde olan şeylerin hakikati müşahede olunur.
Bu mübarek ismi aylardan bir müddet her farz namazın arkasından 300 defa zikreden kimsenin, Allah Teala hazretleri her işin gizliliklerini o kişiye öğretir. Dünyada gizli olan şeyleri hakikati üzerine görür. Hatta denizin dibindekileri bile görür. Ama ismi zikir ederken riyazatlı olmalıdır.
Bu mübarek ismi, her farz namazın arkasından altmışiki (62) defa zikreden kimse, korktuğundan emin, nefsi mutmain, kalbi geniş ve iç alemi nurlu olur.
اَلْوَالِى
Vali ismi: (اَلْوَالِى)
el-VALİ
Mahlûkatın işlerini yoluna koyan..
Bu muazzam kâinatı ve her an biten hâdisatı tek başına tedbîr ve idare eden.
Allah Teâlâ bütün varlığı idare eden, biricik ve en büyük vâlidir. Diğer vâliler ve hükümdarların idaresi, O’nun izni ve müsaadesi iledir. Ve onların velâyet ve idaresi, son derece nâkıstır.
Allah’ın velâyet ve tedbiri ise sınırsız, gerçek ve hakikîdir. Her şey emri ve iradesi altındadır. Herşey’i bilir. Ondan habersiz mülkünde hiçbir şey cereyan etmez. Âdile mükâfatını, zâlime cezasını eksiksiz verir… Sebebler, O’nun icraat ve idaresinde yardımcı değil, sadece izzet ve haşmetini gösteren birer perdedirler. Hakikî te’sir, O’nun kudretindendir
Bir yerin lideri bu mübarek ismi devamlı zikrederse, Cenabı Hak onu bütün halka sevdirir. Onun sözünü halk üzerinde tesirli kılar. Herkes seve seve istediklerini yapar.
اَلْمُتَعَالِى
Müteal ismi; (اَلْمُتَعَالِى)
el-MÜTEALİ
Yaratılmışlar hakkında aklın mümkün gördüğü her şeyden, her hal ve tavırdan pek yüce ve pek münezzeh..
Meselâ, bir zengin hakkında, “Bu adam yarın fakir düşebilir”, denebilir ve adam da zenginken fakir olabilir. Fakat Allah Teâlâ hakkında, bu gibi ihtimallerin düşünülmesi mümkün değildir. O, her türlü noksanlık, eksiklik, zaaf, âcizlik, hatâ ve kusurdan münezzehtir. İsteyenler çoğaldıkça ihsanı artar, herkese hikmet ve iradesine göre verir. Verdikçe hazîneleri tükenmez.
Bu mübarek ismi her farz namazın arkasından üzerine vaki olan adetle 541 defa zikretmeye devam eden kimsenin, Allah Teala hazretleri zikrini yükseltir. Hatta o kişi makamından düşse bile Allah c.c. o makamı yüce kılar. Mahlukatı o kimseye musahhar kılar.
Her Kim! Bu mübarek ismi şerifi okumaya devam etse, akran ve emsali arasında üstün olur.
اَلْبَرُّ
Berr ismi; (اَلْبَرُّ)
el-BERR
Kulları hakkında kolaylık isteyen; iyilik ve bahşişi çok olan…
Allah Teâlâ kulları için daima kolaylık ve rahatlık ister, zorluk istemez, zorluk çıkaranları da sevmez. Yapılan kötülükleri bağışlar, örter. Bir iyiliğe en az 10 mükâfat verir. Kul gönlünden iyi bir şey geçirmişse, onu yapmamış olsa bile, yapmış gibi kabûl edip mükâfat verir. Aksine kötülükleri ise yapmadıkça cezalandırmaz.
Bu isim halk içinde ikbal isteyen kimseler içindir. Helal yemek ve helel giymek şartıyla her namazın ardından aded-i a’dadınca bir sene boyunca zikredilmeye devam edilirse, Allahu teala o kimseye görenleri şaşırtacak bir ikbal bahş eder.
Bu ismi şerifi hergün ve hergece 12.000 defa zikreden kimseye Allah Teala Rububiyyet sırrını öğretir. Bu isim tam taharet ve boş mide ile zikredilir. Zikreden kişinin elinde kerametler görülür.
Bu mübarek ismi şerifi hergün 786 defa zikreden kimseye, Cenabı Hak lütuf ve ihsanlarını birbiri ardına yağdırır. İçki, kumar ve faiz gibi kötü alışkanlıkları olan kimse, bu ismi şerifin zikrine başladıktan sonra, Allah c.c. ın inayetiyle tövbe edip kötülüklerden nefret eder.
اَلتَّوَّابُ
Tevvab ismi; (اَلتَّوَّابُ)
et-TEVVAB
Tevbeleri kabûl edip, günahları bağışlayan..
Bu ism-i şerîf, tevbe’nin mübalâğa sîgasıdır. Tevbenin asıl mânâsı dönmektir. Kulun isyan yolundan dönmesi demektir.
Bu isim günah işleyenleri ıslah eder, üzerinde oldukları halden vaz geçirir.
Helal giyecek ve yiyecekle gece ve gündüzde ara verilmeden bu isim zikre devam edilirse, gaybdan ne güzel kul diye bir ses duyulur, bu ameliyenin makbul olduğuna işarettir. Alem-i manaya girilene dek çokça zikredilmeye başlanır, oraya girildiğinde bir hadim karşılar ve biz Allahın emri üzre senin emrindeyiz, bütün emirlerini yapalım der.
Bu mübarek ismi, temiz elbise ve helal yiyecek ile gece gündüz ara vermeden senelerden bir müddet zikrine devam eden bir günahkar, ne kadar günahı olursa olsun, Cenabı Hak o kimseyi marifeti ilahiyesine nail kılar.
Bu mübarek ismin zikrine ara vermeden devam eden kimse:
نِعْمَ الْعَبْدُ وَ اِنَّهُ اَوَّابُ
Ni’mel abdü ve innehü evvab.
diye hafiften bir ses işitir. Bilsinki onun için kabül kapısı açılmıştır. O anda zikrini çoğaltır. Hatta Zilcelal huzuruna girene kadar. O kişi için ekvan önüne gelir ve Mekal lisani ile; “Biz senin zamanın ve Allah c.c. ın emrindeyiz. Bize bütün işleri emret. Biz senin her işini yaparız “ derler.
اَلْمُنْتَقِمُ
Muntakim ismi; (اَلْمُنْتَقِمُ)
el-MÜNTEKIM
Suçluları, adaleti ile müstehak oldukları cezaya çarptıran..
Allah Teâlâ’nın intikamı vardır. Âsîlerin belini kıran, cânilerin hakkından gelen, taşkınlık yapan azgınlara hadlerini bildiren şübhesiz ki O’dur
Bu isim, canlı ve canlıdan mamul şeyleri yememek şartıyla, beş vakit namazdan sonra aded-i a’dadınca zikre devam edilirse rüyada bir hadim gelip siyah bir taş verir. O kimse uyanınca taşı baş ucunda bulur, bu taş alınıp hacet anında kullanmak üzre saklanır. Bir kimseye zarar verilmek istendiği zaman, bu taş alınır. Zarar görmesi istenilen kimsenin ismi taşın üzerine yazılıp ateşe yaklaştırılırsa büyük bir zarara duçar olur.
Bu mübarek isim Azrail Aleyhisselam ın zikridir. Bir kimse bu mübarek ismi günlerden bir müddet üzerine vaki olan adetle 630 defa her farz namazın arkasından zikreden ve riyazatlı olan kimseye uykusunda bu ismin hadimi görünür. Hadim ona siyah bir taş verir. O kişi uyandığında bu taşı başının yanında bulur. Sonra bu taşı yanına alır.
Bir kimseden kendisine zarar geldiği zaman, zarar gördüğü kişinin ismini taşa yazdıktan sonra, taşı ateşe koyarsa, o kişiden intikamını alır.
Kahır ve helakı haketmiş zalim bir kimseye, yedi gece 3.969 defa Ya Müntakim ismini okuyup, “Ya Rabbi, Ya Müntakim, Ya Cebbar fülan kimseden hakkımı ve intikamımı al“ diye dua ederse, Cenabı Hak o kişiden onun intikamını alır .
اَلْعَفُوُّ
Afuv ismi; (اَلْعَفُوُّ)
el-AFÜVV
Afvı çok…
Allah Teâlâ, günahları silen, onları hiç yokmuş gibi kabûl edendir.
Bu mânaya göre bu isim, Gafûr ismine yakındır. Ancak arada şu fark vardır: Gufran: Günahları örtüvermek demektir. Afv ise, günahları kökünden kazımaktır. Günahları kökünden kazımak, o şey’i örtmekten daha iyidir.
Bu isim günah ve masiyetleri ıslah eder. Her gün iki bin defa zikredilmeye devam edilirse günahların zülmani karanlığından kurtulunur, aydınlığa çıkılır. Her azası günahlardan tiksinti duymaya başlar.
Bu mübarek isim, günahları ve isyanları çok olan kimse için kurtuluş kapısıdır. Bu mübarek ismi hergün 2000 defa zikreden günahkar kimse, mevlasından af eseri görür. Allah Teala hazretleri o günahkarı isyan zulmetinden ibadet nurlarına çıkarır. Azaları günahtan tiksinip, bir daha günah işlemeyi istemez.
اَلرَّؤُفُ
Rauf ismi: (اَلرَّؤُفُ)
er-RAUF
Çok re’fet ve şefkat sâhibi..
Mahlûkat içinde bilhassa insanlar için, Allah’ın inâyeti, kerem ve re’feti hiçbir ölçüye ve ifadeye sığmayacak kadar geniş ve büyüktür.
Bir kimse bu ismi şerife her gün sabah namazından sonra, üzerine vaki olan adetle 351 defa zikrederse, zikreden kişiye her türlü hayır kapıları açılır.
Bu mübarek ismi hergün üzerine vaki olan adetle 287 defa zikreden kimseyi her gören sever. Kalpler ona meyleder. Onu gören herkes ona şevkat ve merhametle bakar. O kimsenin halkın içinde itibarı yükselir.
مَالِكُ الْمُلْكِ
Malikü’l-mülk ismi: ( مَالِكُ الْمُلْكِ)
MALİKÜ’L-MÜLK
Allah Teâlâ mülkün hem sâhibi, hem hükümdârıdır. Mülkünde dilediği gibi tasarruf eder. Hiçbir kimsenin O’nun bu tasarrufuna itiraz ve tenkide hakkı yoktur… Dilediğine verir, dilediğinden alır. Mülkünde hiçbir ortağa ve yardımcıya ihtiyacı yoktur.
Bu isme ruhaniden Medail مَدْعَائِيلْ isimli ruhani hizmet eder. Kim! Bu ismin hadimi ile bir araya gelmek isterse; Bu ismi eti kanına karışıncaya kadar günlerce zikretsin. Sonra evlerden uzak bir yerde riyazatlı olarak halvete girsin. Her Cuma günü Buhuru Meryem ve Lübani zeker ile buhurlansın. Bu ismi şerifi gündüzleri 8000, geceleride 12.000 defa günlerce zikretsin. Taki önüne beyaz renkli, erkek sıfatında hadim hazır oluncaya kadar. Bu hadimin başındaki sarığında kırmızı yakut vardır. Beraberinde ise At ve Mızraktan büyük bir askeri vardır. Bu hadim kırmızı bir At üzerine binmiş vaziyette durur ve sana selam verir. Sen onun selamını al. Sana; “Ey Allah c.c. ın dostu ne istiyorsun” der. Sende ona; “Seninle arkadaşlığı murat ediyorum” dersin. O hadim seninle Allah yolunda kardeşlik üzerine sözleşir. Daha sonra sana Hilafeti Sultaniyeyi arz eder.
Sen! Emir olmayı murat edersen; “Bana karşı geleni bu asker lerle yok etmek için, evliyanın ve salihin kerametiyle senin yardımını isterim. Ey Ruhani! Bana yardım et. Halkın hepsini bana musahhar et. İzzet yularına beni malik kıl” dersin. Hadim sana beyaz gümüşten bir değnek verir. Bundan sonra senin bir hacetin olduğu zaman, o değneği elinde hareket ettir ve ruhaninin ismini üç defa tekrar et. Senin önünde ruhani melikle askerleri hazır olur.
Sonuç; burada birkaç aydan kasdedilen üç ay, azami sekiz aydır. Uygulamalarda takva üzre olmak, şeriatın nehyettiklerinden kaçınmak gerekir. Beyan edilen şartlara tamamıyla uymak şarttır. Eğer şartlardan biri eksik kalır veya yerine getirilmezse uygulama tamamlanmamış olacağından netice alınamaz. En iyisini Allahu teala bilir.
ذُوالْجَلاَلِ وَاْلاِكْرَامِ
Zülcelali vel ikram: (ذُوالْجَلاَلِ وَاْلاِكْرَامِ)
ZÜ’L-CELALİve’l-İKRAM
Hem büyüklük sâhibi, hem fazl-ı kerem…
Celâl; büyüklük, ululuk mânasınadır. Büyüklük alâmeti olan ne kadar kemâlât varsa hepsi Allah’a mahsustur. Mahlûkattaki kemâlât, O’nun kemâlinin zayıf bir gölgesi ve işaretidir.
Allah Teâlâ aynı zamanda büyük bir fazl-ı kerem sâhibidir de… Mahlûkat üzerine akıp taşmakta olan sayıya gelmez, sınır kabûl etmez nimetler hep O’nun ihsanı ve ikrâmıdır. O nimetlerin zerresinde olsun hiç kimsenin hakkı yoktur.
Bu mübarek isim Allah Teala nın büyük isimlerinden olup, bu ismin birçok kullanma şekli vardır. Bu isim icabette çok seridir. Bu isimle amel etmenin şartları şöyledir: İnsanlardan uzak halvet içerisinde, tahareti kamile halinde, ancak uyku bastırdığı zaman uyumak, helal yemek, helal elbise giymek, her Cuma gecesi Lübani zeker ile buhurlanmak, aylardan bir müddet zikre devam etmek ve riyazatlı olmaktır.
Bu şartları yerine getirip, zikre başladıktan bir müddet sonra, senin için ufukları kaplayan ve yedi tabakayı yırtan, kırmızı bir nur zahir olur. Sonra bu nur kaybolup, her kavimden Cin askerleri hazır olur. Sen onların şekillerinden korkma ve onlarla muhatap olma! Onlar senin gözünden kaybolurlar. Daha sonra her renkten güzel şekilli ve büyük heyet halinde ruhaniler alemi zahir olur. Sana selam verdiklerinde sen onların selamını al. Sana: “Ey Allah Teala nın yüce ismiyle ibadet eden ne istiyorsun” diye sorarlar. Sende onlara; “İstediğim Allah ve Rasuludir” dersin. Onlar senin yanından giderler. Bundan sonra yedi daireden ricali ile beraber ilk daire senin için zahir olur. Bu daire nuranidir. Bu daire Hazret ve ruhaniden olanlar, dairenin üzerinde dönen kutupları ile beraber olan daire kutbudur. Sana bu ve bu dairenin ricali selam verip şöyle der: “İsmillahil azimin hadimi, Merhaba ehlen ve sehlen” diyerek öne geç derler. Sen o zaman Daire-i Rabbaniyi ricali ve etrafında dönen kutbu ile beraber görürsün. Bu kutbu Rahmanidir. Sana selam verip öne geç derler. Sen yine öne geçersin. Burada yazılı daireyi ricali ile beraber bulursun. Onlar sana selam verip, öne geç derler. Sen burada Daire-i Samadaniyyeyi, Hazreti, Ricali ve dairenin etrafında dönen Reisi ile beraber bulursun. Bu kutbu Samadaniyyedir. Onlar sana selam verip, öne geç derler. Sen öne geçer ve Daire-i Ceberut u bulursun. Onun etrafında Melaike-i Kerubiyyun, Ricali, Salihleri ve reisleri Hazreti Ceberut vardır. Sana selam verirler, sende onların selamını alırsın. Onlar sana öne geç derler. Sen o anda nurdan yapılmış 70 perde görürsün. O perdeyi göz açıp kapayıncaya kadar yırtarsın. Sonra öne geçip, Hazreti Vahdaniyye ve dairesini bulursun. Kutbu Vahdaniyye ile beraber mahlukatın iskan olduğu dört tane direk bulursun. Bu dört direkle dünya dört yön üzerine yükselir. Bunlarla beraber Hars ve Ğavs vardır. Bu Hazreti Sidre-i Münteha nın yanındadır. Bu Sidre-i Münteha nın yanındaki Kuran-i Kerim de tabir olunan:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ فِى مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِكٍ مُقْتَدِرْ
Bismillahirrahmanirrahim. Fi makadi sıdkın inde melikin muktedir.
(Sadakat meclisinde ve kudretinde nihayet olmayan bir şehin şahın huzurundadırlar).
Ayeti Kerimesiyle ismi şerifi Hazretin kapısında yazılmış olarak bulursun. Aynı zamanda rakamlı olarakta bulursun. Bu Hazretin bahçelerinde ağaçları ve bahçelerinde yeşil kuş suretinde bulunan melekler vardır. Bu melekler bu mübarek ismi zikrederler. Nehir aralarında akan fasih kelamı ile Zülcelali vel İkram ismini duyarsın. Hatifi Rabbaninin nidasınıda her yönden işitirsin. Bu nida:
بِسْـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ هَذَا عَطَاؤُنَا فَامْنُنْ اَوْ اَمْـسِكْ
بِغَيْرِ حِسَابٍ
Bismillahirrahmanirrahim. Haza ataüna femnün ev emsik bi ğayri hisab.
(Bu bizim bahşişimizdir. Artık dilersen onu başkalarınada ver veya verme. Bu yüzden hesaba çekilmeyeceksin).
Allah Teala nın bu Ayeti Kerimesidir.
Hazreti Mevlamız şöyle buyurmuştur:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ اَمَّابِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ
Bismillahirrahmanirrahim Ve emma bini’meti rabbike fehaddis
( Fakat Rabbinin nimetine gelince onu çokça an ).
Salih bu makama ulaşınca (Bu makama ulaşmak seneler sonra olur) bu ismin sırrına ulaşır. Bundan sonra bir şey üzerine dua ettiği zaman duası kabul olur. Bununla istediği şeyler, istediği zaman verilir.
Bu mübarek isim, Süleyman ibni Davud Aleyhisselam ın veziri Asaf ibni Berhiya nın yanında idi. Bununla güzel olan şu Ayeti Kerime ile haber verdi:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ قَالَ الَّذِى عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتَابِ اَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ اَنْ يَرْتَدَّ اِلَيْكَ طَرْفُكَ
Bismillahirrahmanirrahim. Kalellezi indehü ilmün minel kitabi ene atike bihi kable en yerteddü ileyke tarfük.
( Kendinde kitaptan bir ilim bulunan bir kimse ise: “Ben onu, sana gözünü kırpmadan evvel getiririm” dedi.
Bu mübarek isimle, mükevvenat göz açıp yumuncaya kadar oldu.
اَلْمُقْسِطُ
Muksit ismi: (اَلْمُقْسِطُ)
el-MUKSİT
Bütün işlerini denk, birbirine uygun ve yerli yerinde yapan…
Mazlûma acıyıp zâlimin elinden kurtaran..
Allah Teâlâ en üstün bir adalet ve merhametin sâhibidir. Her işi birbirine denk ve lâyıktır. Zerre kadar da olsa haksızlığı tervic etmez. Kullarına muamelesi merhamet ve adalet üzeredir. Yapılmış olan hiçbir iyiliğin zerresini bile karşılıksız bırakmaz. İnsanların birbirlerine karşı işledikleri haksızlıkları da düzelterek hakkı yerine getirir.
Bu mübarek ismi zikreden kimsenin düşmanları varsa hepsinin kin ve adaveti söner. Yerine mehabbet ve sevgi kaim olur. O kişiye katiyyen kimse kızamaz ve düşmanlık besleyemez.
اَلْجَامِعُ
Cami ismi: (اَلْجَامِعُ)
el-CAMİ
İstediğini, istediği zaman, istediği yerde toplayan..
Cem, dağınık şeyleri bir araya toplama demektir. Allah Teâlâ, vücudlarımızın çürüyerek suya, havaya, toprağa dağılmış zerrelerini tekrar birleştirecek, bedenlerimizi yeni baştan inşa edecektir.
Allah Teâlâ birbirine benzeyen şeyleri bir araya getirip topladığı gibi, birbirinden ayrı varlıkları da bir araya getirmektedir. Onların iç içe birlikte yaşamalarını te’min etmektedir. Sıcaklık ile soğukluk, kuruluk ile nemlilik gibi birbirine zıd unsurları bir arada tutması da yine Allah’ın Câmi’ isminin tecellisindendir.
Bu mübarek ismin özelliğindendirki: Kölesi veya hayvanı kaçan veya bir eşyası kayıp olan kimse, bu ismi şerifi tam bir inanç ile üzerine vaki olan adetle 114 defa zikrettikten sonra, kayıp olan eşyasını ararsa, Allah c.c. ın izniyle bulur.
اَلْغَنِىُّ
Gani ismi; (اَلْغَنِىُّ)
el-GANİYY
Çok zengin ve her şeyden müstağnî..
Ganiy, hiçbir şey’e ihtiyacı olmayan, herşey yanında mevcud bulunduğu için hiçbir şekilde başkasına müracaat mecburiyetinde kalmayan zât demektir.
Bu ismin ruhani hadimi Semtayail’dir. Bu isim, taharet-i kamile üzre, halvet bir mekanda, güzel kokulu buhur yakılıp, misk gibi güzel koku sürülmüş beyaz elbise giyilerek her gün nida yayıyla birlikte on bin kere zikredilmeye devam edilir. Her Cuma günü leban-ı zeker buhur edilir ve bir sene bu ameliyeye devam edilirse, devam eden kimseye ruhanilerin sultanın sır perdesi açılır. Beyaz bir bineğe binmiş, elinde bu ismin yazılı olduğu beyaz bir bayrak tutmuş olduğu halde görülür. Zikredene selam verip bayrağı açıp gösterir. Sonra bu ismin zikrine devam edilir. Her ne zaman yiyecek, içecek ve dinar gibi şeylerin celbini istersen, bu ismi zikredersin karşında hazır olur. Altın ve gümüşün celbinde de tasarruf edilebilir.
Bir kimse bu mübarek ismi şerifi hergün ve hergece üzerine vaki olan adetle 1060 defa zikredip, buna kırk (40) Cuma devam ederse, Allah Teala o kişiye mal çokluğu ve zenginlik verir.
Helal yiyerek, helal içerek ve farz namazlarını terk etmeyerek, bu ismin zikrine devam eden kimse, Allah c.c. ın izniyle güzelleşir.
اَلْمُغْنِى
Muğni ismi: (اَلْمُغْنِى)
el-MUGNİ
İstediğini zengin eden..
Allah Teâlâ dilediğini zengin eder, ömür boyunca zengin olarak yaşatır. Dilediğini de ömür boyunca fakirlik içinde bırakır.
Bâzı kullarını zenginken fakir, bazılarını da fakirken zengin yapar.
“Kıyamet günü fakirlik ve zenginlik tartılmayacak; fakirliğe ne ölçüde sabredildiği, zenginliğe de ne ölçüde şükredilmiş olduğu hesab edilecek. Mesele, çok fakir veya çok zengin olmak değil, çok sabretmek veya çok şükretmektir.”(Yahya bin Muaz)
Bu ismi şerife ruhaniden Semtayail سَمْطَيَائِيلْ isimli ruhani hizmet eder.
Bir kimse hergün tahareti kamile ve boş mide ile güzel kokulu buhurla buhurlanarak , (Elbise kar beyazı olmalı, Misk ve benzeri güzel kokularla buhurlanmalı, her Cuma günüde Lübani zeker ile buhurlanmalı) “Ya Muğni” şeklinde hergün 10.000 defa bu ismi zikrederse, bir seneden sonra ruhani sultan inkişaf eder. Beyaz kısrak ata binmiş, elinde mızrak olan ve beyaz sancak bulunan, sancağın üzerinde de yeşil rakamlarla isim yazılı olan ruhani önünde hazır olur. O ruhani sana selam verir. Sen onun selamını al. Sonra sana sancak açılır. Sen o sancağa bakıp, bu mübarek ismi okursun. Bir müddet sonra bu ismi yemeğe, içeceklere, dinarlara ve dirhemlere okuduğun zaman, celbini murat ettiğin şey senin önünde hazır olur. Bu isim Altından ve Gümüşten dilediğini hazırlamakta kullanılır.
اَلْمَانِعُ
Maniu ismi: (اَلْمَانِعُ)
el-MANİU
Bir şey’in meydana gelmesine müsâade etmeyen..
İyiden ve kötüden pek çok arzularımız vardır ki biri bitmeden biri ortaya çıkar. Yaşadığımız müddetçe bunlar ne biter, ne de tükenir… Biz de bu arzularımızı elde etmek için çalışır dururuz. Her arzumuz bir takım sebeblere, sebebler de Mâni’ ve Mu’tî olan Allah’ın emrine bağlıdır. Allah Teâlâ isteyenlerin isteklerini, dilerse verir; o zaman isteyenin tuttuğu sebebler çabucak meydana gelir. Mu’tî ism-i şerîfinin mânası budur. Allah Teâlâ bâzı isteklere de müsaade etmez. O zaman isteyenin yapıştığı sebebler kısır kalır, ne kadar çabalanırsa çabalansın netice vermez. Bu da Mâni’ ism-i şerîfinin tecellîsidir.
Kullarının başına gelecek felâket ve musibetleri önlemek, geri çevirmek de yine Mâni’ ism-i şerîfinin tecelliyatındandır.
Bu mübarek ismin zikrine devam eden kimseyi Allah Teala hazretleri, çok korktuğu ve çekindiği şeylerden emin ve mahfuz eder. Düşmanın sana bir şey yapmaya cesaret edemez ve senden çok çekinir.
اَلضَّارُّ
Dar ismi: (اَلضَّارُّ)
ed-DAR
Elem ve zarar verici şeyleri yaratan…
Bu mübarek ismi arabi ayın onbeşinden sonuna kadar olan gecelerde, gece yarısı 1001 defa Ya nidasıyla zikredip, sonunda “Ya Rabbi falan kulun hem halka hem bana zarar vermektedir. Ya onu islah edip şerrini bizden kaldır, yada o kuluna bir bela, bir hastalık verde kendi canının kaygısına düşsünde bizden elini çeksin” diye münacat et. O kişi en kısa zamanda ya islah olur yada müstehak olduğu cezaya çarptırılır.
اَلنَّافِعُ
Nafiu ismi: (اَلنَّافِعُ)
en-NAFİU
Hayır ve menfaat verici şeyleri yaratan..
Menfaatları ve mazarratları, hayır ve şerleri yaratan Allah Teâlâ’dır. İnsana menfaat ve zararlar belli bâzı sebebler altında geliyorsa da, o sebebler o menfaat ve zararların sâhibi ve müessiri değil, birer perdesidir. Gerçekte zararın da faydanın da, hayrın da şerrin de yaratıcısı Allah’tır.
Bu mübarek ismin zikrine devam eden kimsede menfaat verici sırlar ve sırrı celil tecelli eder. O kimse herhangi bir hastayı eliyle mesh ederse, o hasta Allah c.c. ın izniyle şifaya kavuşur.
اَلنُّورُ
Nur ismi; (اَلنُّورُ)
en-NUR
Âlemleri nurlandıran; istediği sîmalara, zihinlere ve gönüllere nûr yağdıran..
Bütün eşyayı aydınlatan nûr, şübhesiz ki, Allah’ın zâtının nûrundandır. Çünkü göklerin ve yerin nûru O’dur.
Nasıl ki, güneşin aydınlattığı her zerre, güneşin varlığına bir delildir, kâinatın her zerresinde görünen aydınlık da, o aydınlığı yaratan varlığın mevcud olmasına bir delil teşkil etmektedir.
Bu isim her namazdan sonra aded-i a’dadınca zikredilmeye devam edilirse, Allahu teala nuruyla o kimsenin kalbini aydınlatır. O kimseden perde kalkar, fevkinde olan ve altında olan şeyleri müşahede eder.
Bir kimse bu mübarek ismi celili her farz namazın arkasından üzerine vaki olan adetle 256 defa aylardan bir müddet riyazatlı olarak zikrederse, Allah c.c. o kimsenin nurunu çoğaltır. Sırların en güzelini ona bildirir. Kalp gözü açılır ve yukarının yukarısındakini, aşağınında altındakini görür.
اَلْهَادِى
Hadi ismi; (اَلْهَادِى)
el-HADİ
Hidayeti yaratan.
İstediği kulunu hayırlı ve kârlı yollara muvaffak kılan, muradına erdiren.
Her yarattığına, neye ihtiyacı varsa, ne yapması gerekiyorsa onu öğreten.
Hidâyet; Allah Teâlâ’nın lütuf ve keremiyle kullarına, sonu hayır ve saadet olacak isteklerin yollarını göstermesi veya o yola götürüp muradına erdirmesi demektir. Sadece hayır yolunu ve sebeblerini göstermeğe irşâd; neticeye erinceye kadar o yolda yürütmeye de tevfîk denir.
Hidâyetin karşılığı dalâlettir. Dalâlet, doğru yoldan bile bile veya iğfale kapılarak sapmak demektir. Hidâyetin neticesi îman, dalâletin neticesi îmansızlık ve küfürdür.
Adedince bu ismin zikrine devam eden kimseye bütün mahlukat musahhar olur. Ulvi ruhanilerden bir hadim sahibi olur. Zikir şekli şöyledir; taharet-i kamile üzere ve leban-ı buhur edildiği halde günde yedi bin kere bir ay müddetince zikredilir. Hergün zikirden sonra bir defa aşağıdaki kasem okunur. Hadim ve ruhaniler zikredenin üzerinde durur, ayanen onları görür, onlardan korkmamak gerekir. Ona, üzerinde ism-i azam yazılı bir yüzük verirler ve şarta bağlanılır. O saat yüzüğü, çıkarmamak üzre sağ elin parmağına takmak gerekir. Her ne zaman halka teshir edilmek istenirse, yüzük parmaklarla hareket ettirilip döndürülür, istenilen en kısa zamanda gerçekleşir. Yiyecek, içecek, dinar ve benzeri şeyler getirtilmek istenildiğinde veya bir zalimin kahr ve helakı arzu edildiğinde yüzük anlatıldığı gibi hareket ettirilip irtibata geçilirse istenilenler gerçekleşir.
Bir kimse günlerden bir müddet üzerine vaki olan adetle, 20 defa bu ismin zikrine devam ederse, mahlukat o kişiye boyun eğer. Bu isim için, Ulvi ruhaniden hadim ve sırrı celil vardır. Bu isimle amel etmenin şekli: Hergün tahareti kamile üzere bu ismi şerifi 7000 defa okursun. Her Cuma günü Lübani zeker isimli buhurla buhurlanırsın. Bu isme ait olan Kasemide hergün yüz (100) defa okursun. Bu amele aylardan bir müddet devam edersen ruhani hadim senin önünde hazır olur. Sen o hadimi açıkça görürsün. Sakın ondan korkma! O hadimden İsmi A’zam yazılı olan Gümüş yüzüğü iste. O ruhani sana bu yüzüğü, şartlarını söyledikten sonra verir. Bir müddet sonra yüzüğü sağ eline takarsın. Taktıktan sonra o yüzüğü sakın parmağından çıkarma! Sen halkı emrinin altına almayı murat ettiğin zaman, parmağındaki yüzüğü hareket ettirip çevir. Muhakkakki istediğin en kısa zamanda yerine getirilir.
Not: Kasemi burada yayınlayamayacağım. Sebebi ise ehli olmayan insanlar bu uygulamayı yaparsa sıkıntılı neticeler vuku bulabilir.
اَلْبَدِيعُ
Bedi’ ismi; (اَلْبَدِيعُ)
el-BEDİ
Örneksiz, misalsiz, acîb ve hayret verici âlemler îcad eden…
Zâtında, sıfatında, fiillerinde, emsâli görülmemiş olan.
Bedî’, mübdî mânasınadır. Mübdî, ibdâ eden, yani örneği bulunmayan bir şey’i îcad eden demektir.
Allah herhangi bir kuluna peygamberlik veya velîlik vererek üstün kılmışsa, bu üstünlükle o kul, kendi zamanındaki sair insanlara nisbetle bedî’ olmuştur. Bâzı âlimlere verilen Bediüzzaman lâkabı gibi. Bu tâbir, zamanının eşsiz, misilsiz âlimi mânasına gelmektedir.
Bedi’ yani mübdi’; düşünmeden ve tasarlamadan hiçbir benzeri olmaksızın kainatı var eden manasınadır. Akıllara hayret verecek şekilde işleri hikmet-i baliga ve kudret-i kamile ile oluşturan demektir.
Şeyh Bursi buyurmuştur ki; bu ismin zikrine çokça devam eden kimseye Cenab-ı Hak rızk marifeti ihsan eder.
Bazı risalelerde nakledilmiştir ki; bu isim işlerin düzelmesi için çok faydalıdır. Bunu isteyen kimse iki rekat namaz kılıp yetmiş bin defa ya bedi’a’s-semavati ve’l-ard zikreder. Helal cihetinden gücünün yettiğince sadaka verir. Bin defa daha yukarıdaki zikri okur. Her işi yoluna girer içinde olduğu sıkıntı ve müşkülden kurtulur.
Her kim bu ismi beş vakit namazdan sonra adedince zikredilmeye devam edilirse, hafızası ve fehmi kuvvetlenir, ilimlerin sırrını kolayca kavrar. Eğer bu isim bir yıl zikre devam edilirse Cenab-ı hak o kimseye kalblerde olanı bildirecek bir hadim gönderir. Evliyaullahtan olan ehl-i mukaşefe ile yakınlaşır.
Bu ismi aylardan bir müddet her farz namazın arkasından, üzerine vaki olan adetle 86 defa zikreden kimsenin anlayışı ve hıfzı her ilimde fazlalaşır. Eğer sene doluncaya kadar fazlalaşırsa, her gece 86 defa yedi güne çarpılarak, çıkan 3010 adedi her farz namazın arkasından zikredilirse, Allah c.c. o kişiye kalplerde gizli olanı bildirecek birisini gönderir. Evliyaullahlar ve keşif ehli için salih olur.
اَلْبَاقِى
Baki ismi; (اَلْبَاقِى)
el-BAKİ
Varlığının sonu olmayan…
Bu ism-i şerîf “varlığın devamını” bildiren bir kelimedir. Varlığın devamı, önü ve sonu olmamakladır. Önü olmamak mülâhazasıyla Allah Teâlâ’ya Kadîm, sonu olmamak mülahazasıyla Bâkî denir. Bu mânalara yakın Ezelî ve Ebedî ism-i şerifleri de vardır.
Baki, ezeli ve ebedi kalıcı, asla fena ve yokluğu mümkün olmayan manalarınadır. Yani vacibun lizatihi demektir. Bu ismin zikrine devam ömrü uzatır, işleri sağlamlaştırır, evlad ve mülkün kalıcılığını sağlar.
Her namazdan sonra, haramdan uzak olmak, az yemek az uyumak şartıyla bu ismin zikrine devam edilirse, o kimse hangi makamdaysa daha yüce mkam ve rütbeler çıkar. Makam ve mertebesinden asla düşmez ve azlolmaz. Amele devam edilen bir ay boyunca her Cuma gecesi leban-ı zeker buhur etmek lazımdır. Canlı ve canlıdan mamul hiçbir şey yiyip içmemek gerekir. Zamanı gelince kırmızı bir nur zahir olur, ufka doğru dikilir, yedi tabakayı yakmış gibi parlar. Sonra bu nur kaybolur, cİn ordusu ortaya çıkar bunların görünüşlerinden korkmamak gerekir. Bunlar da hiçbir şey demeden geçer giderler. Sonra çok güzel rengarenk bir sıfatta ruhaniler alemi zuhur eder. Selam verip hacetin ne olduğunu sorarlar. Muradım Allah ve resulü denilir. Sonra onlar kaybolur, yedi dairedeb birincisi ve ricali zahir olur. Bu nurani dairedir, ruhaniler ve dairenin ortasında etrafında döndükleri kutubları vardır. Rical selam verip ey bu ismin hadimi bizden ileri geç, orada rahmani daireye ulaşacaksın, dairenin ricalini ve kutublarını göreceksin, derler. Oradan aynı şekilde ve aynı konuşmayla melekuti daireye, oardan samedani daireye, oradan da aynı şekilde ceberuti daireye geçilir. Ceberuti daire çevresinde melekler ve rical-i salihin ve kutubları vardır. Oradada aynı şekilde bizden ileri geç, doksan dokuz nur perdesi görülür, göz açıp kapayana dek yırtabildiğini yırt derler. Oradan vahdani daireye geçilir, orada kutub ve dört cihetin koruyan ve halkın kendileriyle kaim olduğu dört evtad vardır. Muhafızlar ve gavs da oradadır. Burası sidretü’l-müntehadır, her cihetten nida-yı rabbani işitilir. Orada sorulan her soruya cevap bulunur, her arzu edilen şey ihsan olunur. Burada o kimseye dünyada bulunmayan değerli bir taş üzerine nakşedilmiş Hz. Süleymanın veziri Asaf bin Berhiya’nın tanzim ettiği vefk verilir. Bununla madde göz açıp kapayıncaya kadar yakına gelir. Bu vefkin şekli aşağıda görüldüğü gibidir.
Vefk;
Bu vefkin diğer bir uygulama şekli de şöyledir. Yukarıdaki bu vefk yazılıp daima üstte taşındığı halde günde 1117 defa bu isim zikredilmeye devam edilirse dünya ve ahrette büyük hayırlara ulaşılır.
Bu mübarek ismi şerifi her farz namazın arkasından 113 defa zikreden kimse, devlet reisi dahi olsa, o mekandan inmez. Hatta bütün halk ittifak etse bile.
اَلْوَارِثُ
Varis ismi; (اَلْوَارِثُ)
el-VARİS
Servetlerin geçici sâhipleri elleri boş olarak yokluğa döndükleri zaman servetlerin hakikî sâhibi.
Allah Teâlâ mülkün gerçek sâhibi olduğu gibi, gerçek vârisidir de. İnsanların mülk sâhibi olmaları geçici olduğu gibi, varislikleri de geçici ve muvakkattır. Mülkün gerçek vârisi, mülk sâhibi Allah’tır. Kıyâmet hengâmında bütün canlılar ölecek, bütün mülk tamamıyla O’na kalacaktır.
Bu isim ehlullahtan abdalanın zikridir. Her kim nehyedilenden sakınarak, Allahın rızasına tabi olarak gecede ve gündüzde on ikişer bin kere bu ismi zikre devam ederse yüce derecelere ulaşılır. Hayvanattan her hangisini isterse onun emrine musahhar kılınır.
Bu ismi şerif ehlullahtan Ebdal ın zikridir. Bu ismi şerifi i hergün 707 defa okumayı vird edinen kimseye, Cenabı Hak uzun ömür, bol mal mülk, yüksek şan ve şeref, büyük bir kudret ve nüfus ihsan buyurur. Bu ismi senelerden bir müddet hergün ve hergece 12.000 defa zikreden kimse, şeriatın men ettiği şeylerden kaçınır ve Allah ın rizası olan şeylere uyarsa, o kişi bu derecelere yükselir. Hayvan ve diğerlerinden murat ettiği mahlukun suretine girer. Kadıbülban hazretlerine olduğu gibi.
اَلرَّشِيدُ
Reşid ismi; (اَلرَّشِيدُ)
er-REŞİD
Bütün işleri ezelî takdîrine göre yürütüp, bir nizam ve hikmet üzere âkıbetine ulaştıran..
Her şey’i yerli yerine koyan, en doğru şekilde nizama sokan.
Reşîd isminde iki mâna vardır
1. Doğru ve selâmet yolu gösteren. Bu mânada Hâdî ismiyle eş mânaya gelir.
2. Hiçbir işi boş ve faydasız olmayan, hiçbir tedbîrinde yanılmayan, hiçbir takdîrinde hikmetsizlik bulunmayan zât mânasındadır.
Bu isme ruhaniden Bağtayail بَغْطَيَائِيلْ isimli ruhani hizmet eder. Hergün ve hergece 16.000 defa bu ismi zikreden kimse, Allah Tealanın izniyle bu ismin huddamı ile görüşür. Bu amelin şartları: Riyazatlı olmak, helal yemek, helal elbise giymek ve aylardan bir müddet halvette kalmaktır. Bir müddet sonra halvette iken, ruhani yanında mü’min Cinlerden yedi kişi ile beraber gelir. Sana selam verirler ve sende onların selamını alırsın. Sana: “Ey Mevla nın ismine ibadet eden! matlubun nedir” derler. Sende onlara: Bizim Mevlamız ın rizası ve sizin arkadaşlığınızdır dersin. O ruhani sana şartlarını söyledikten sonra beyaz bir taş verir ve antlaşma yapar. Daha sonra sen bu taşı ateşe yaklaştırdığında, ruhani önünde hazır olup, dileğini yerine getirir.
Haberlerden celbini emrettiğin şeyi, yiyecek ve içeceklerden, dinarların ve dirhemlerin celbini, hazinelerin anahtarını, kilitlerin ve perdelerin açılmasını bu ruhaninin yardımıyla sağlarsın.
اَلصَّبُورُ
Sabur ismi: (اَلصَّبُورُ)
ES-SABUR
Allah, bir işi, vakti gelmeden yapmak için acele etmez. Yapacağı işlere muayyen bir zaman koyar ve onları koyduğu kanunlara göre – zamanı gelince – icra eder. Önceden çizdiği zamandan, – bir tenbelin yaptığı gibi, – geciktirmez. Ve kezâ – bir acelecinin yaptığı gibi – zamanı gelmeden yapmağa kalkmaz. Bil’akis her şey’i, hangi zamanda yapılmasını takdîr buyurmuş ise, o zaman yapar.
Bu mübarek ismi zikreden kimseye, Cenabı Hak felaket ve müşkilat zamanlarında sabır ve sebat ihsan buyurur. Başlamış olduğu her işi bitirir.
Bu ismi şerifi üzerine vaki olan adetle 296 defa zikreden kişinin sabrı güzel, ihsan ve derece-i sabriyane ile iki cihana nail olur.
Bunlar Haricinde Şu İsimlerde Zikredilmektedir.
Allah’ın isimleri 99 taneden ibaret değildir. Âyet ve hadîslerde bu 99 isimlerden ayrı olarak Allah’a başka isimler de izâfe edilmiştir.
Allah’a izâfe edilen diğer bâzı isimler şunlardır:
el-Vâhid’in yerine el-Ehad, el-Kahhâr’ın yerine el-Kâhir, eş-Şekûr’un yerine eş-Şâkir; el-Kâfi, ed-Dâim, el-Münevver, es-Sıddık, el-Muhît, el-Karîb, el-Vitr, el-Fâtır, el-Allâm, el-Ekrem, el-Müdebbir, er-Refî’, Zittavl, Zülmeâric, Zülfadl, el-Hallâk, el-Mevlâ, en-Nasîr, el-Gâlib, el-Hannân, el-Mennân…
Kur’ân-ı Kerîm’de Allah ism-i şerîfi 2800 defa zikredilmiştir. Allah isminden sonra Kur’an’da en çok zikri geçen isim, Rab ismidir. 960 yerde zikredilmektedir.
Rab isminden sonra, Kur’an’da en çok yer alan isimler ise; Rahmân, Rahîm ve Mâlik isimleridir. Fâtiha sûresinde “Allah” isminden sonra sıra ile zikredilen bu dört ism-i şerîfe, Cenâb-ı Hakk’ın Rubûbiyet Sıfatları adı da verilmektedir.
Terbiye etmek, büyütmek, yetiştirmek mânalarını ihtiva eden Rab kelimesinin asıl mânası: “Bir şey’i derece derece yükselterek, gayesi olan en mükemmele erişinceye kadar kollayan” demektir.